30 Eylül 2012

İlk kez uygulanan tarifin azizliği ?!


   Akşam akşam cookie yapasım tuttu yine :D Nedense hep akşam saatleri geliyor bana hamaratlık hahaa ... Unsuz-yağsız cookie tarifi görünce baya bir dikkatimi çekti tabiii .. 7-8 tane yabancı siteden tarifi araştırdım,kontrol ettim . Ölçüleri de çevirdim ,ettim . Geçtim malzemeleri alıp başına . Ama gel gör ki, harcı unsuz hazırlayınca baya bir cıvık oldu . Zaten 3 postada pişirdim :D İlk postayı o cıvık haliye koydum parça parça . Büyük tepsiye sadece 6 tane sığdı yayıldığı için . Onlar katur kutur oldu zaten, bir de soğumadan çıkardım kağıttan . Tabanları yapıştı kağıda falan filan .. Neyse ki sonra annem akıl verdi,"mısır unu ekle kıvamı koyulaşsın biraz" dedi . Unsuz cookie oldu unlu cookie böylece :)) Ama kıvamı düzeldi tabi eskisine göre . Görüntüleri de daha güzel oldu. Netteki tarif fotolarındaki gibi parıl parıl parladı yavrucaklarım hehehh .. Acıbadem kurabiyelerine benzedi kıvam olarak da "chewy" denen türde oldular . Şekeri de fazla kaçmış . Hem şeker hem kakao olunca şerbetimsi bir lezzette olmuş ama sonuçta ilk denemeydi ve yabancı blogtan çevirdim ölçüleri :/ Onların ölçüleri ne kadar bizim ölçülere çevirirsem çevireyim bir türlü tutturamıyorum sanırım . Anlamadım ne iş . Şekeri resmen 3 cup demiş adamlar,cup da bizdeki normal boy su bardağı oluyormuş kardeşim bu ne yaaa ... Ben 3 değil de azaltarak 2,5 bardak şeker koydum bir de. Kakaoyu da azalttım . Bunlara rağmen şeker patlaması yaşadık . Bir dahaki sefere mısır unu katıp, şekerini azaltacağım eğer bu tarifle tekrar yaparsam . Merak ederseniz de tarif buradan arkadaşlar ;) Yalnız bu tarifte vanilin eksik,diğer tariflerde hep var . Onu da eklersiniz 1 paket . Ben denemenizi tavsiye etmem,zira siz de benim yaşadığım sorunla karşılaşabilirsiniz. Ölçüleri yanlış çevirmişsindir sen diyip,doğrusunu söyleyecek olan varsa da bekliyorum mutlaka :))

   Edit edit edit !! Meğerse tarifteki "confectioners sugar" pudra şekeriymiş :D Ben saf gibi onu şeker dedim geçtim a dostlar . Pudra şekeriyle yapabilirsiniz tarifi deneyecekseniz yani . Peeeh .. Neyse öğrendik en azından :))

(Amma yazmışım haa .. Millet kendini över ne de güzel yapmışım diye,ben olan biteni döktürdüm hahahaa ... :D)











2 yorum:

cecilia dedi ki...

haha akşam akşam bir macera yaşamışsınız ama gerçekten fena gözükmüyor iyi cesaret ben güvenmezdim yabancı tarife bide çok şekerli olur diye korka korka koyuyorum ben şekeri yani hep azaltırım 2 bardaksa 1 buçuk gibi ne olur ne olmaz :)

Junkhead dedi ki...

cecilia, aynen ya hahaa :D

Yorum Gönder