16 Mayıs 2012

5 tl.lık Bospa kotumu vişne çürüğüne boyadım :) (diy)

   
   Aylar önce şurada gösterdiğim, Bospa'dan aldığım 5 tl.lık kotu boyadım sonunda dün :)) Kotun beyaz kısımları fazla olduğundan ,o şekilde giyemeyecektim zaten . Boyamak da aklımdaydı aldığımdan beri ve dün bu işi hallettim ! Sonuç ise harika oldu ,ba-yıl-dım !! :D 3 renkte Victoria toz kumaş boyası almıştım daha önce . Vişne çürüğü rengini seçtim . Aslında mor istiyordum önceleri ama 2 tane mor pantolonum olunca,bunu da farklı renk yapayım dedim . Nasıl boyandığına dair,aşamaları ise buradan öğrendim ve uyguladım arkadaşlar . Gayet basitti işleyiş . Önce kotu ıslattım tamamen . Daha sonra bir kovaya sıcak su doldurdum . Boyayı da bir bardak sıcak suda eritip kovaya ekledim . Biraz da tuz koydum,tuz boyayı az da olsa sabitlemek içinmiş . Asıl boyayı fiske ile sabitlememiz gerekiyormuş ama bende olmadığından koyamadım . Buarada Victoria toz kumaş boyaları çoğu yerde vardır herhalde ama ben daha önce malzeme alırken buradan sipariş vermiştim. Birçok rengi var. Ayrıca fiske de satılıyormuş ;) Netten almak isteyenler oradan alabilir. Eveeet, en son tuzu da kovadaki suya ekledikten sonra elime lastik eldivenleri giydim ve kotumu suya batırdııım . Boyanın cilt ve tekstil malzemelerine değmemesi gerekiyor . Çok fena boyuyormuş,uyarayım yani ;) 1-2 saat boyunca kotunuzu veya kıyafetinizi suda bekletiyorsunuz . Ara ara yine eldivenleri takarak bastırdım ,suyun içinde döndürdüm kotu . 1 saat de bekletebilirsiniz ama ben 2 yaptım . Bekleme süresi bitince ,dikkatlice boyalı suyu klozet veya küvete döküp kotumuzu çıkarıyoruz ve duruluyoruz . Durulama işlemini küvette yaptım ,boya ak ak bitmedi :D Son olarak astık ve kurumaya bıraktık . Sonuç ise işte aşağıda ;) Ben çok sevdim bu işi. Ucuza beyaz kıyafetler alıp hep böyle boyamayı düşünüyorum :D Bende beyaz kıyafet olmadığından (malum) Bospa'dan falan kotlar,şortlar bakınacağım bir ara . Çok zevkli bir iş,herkese tavsiye ederim .İnsan mutlu oluyor hehehh.. Buarada ben bu boyalar umduğumuz gibi koyu renk vermiyor sanıyordum ama baya paketteki rengi aldı kotum . Tam bir vişne çürüğü oldu, fotolarda kırmızımsı görünse de . Nasıl olmuş sizce ?? :))









6 yorum:

NİMO =) dedi ki...

Sana daha güzel ve pratiğini söyliim mi boyayacağın parçayı çamaşır makinesine at, deterjan kısmına kumaş boyası yumuşatıcı kısmına bunların sabitleştiricisi oluyor sıvı onu koy 90 derece yıka mis gibi etrafı batırmadan boyanıyor. Uğraşmıyorsun durulamaymış sıkmaymış :)
Muck

Junkhead dedi ki...

Canım biliyorum tabi ki o yöntemi de ama annem pek sıcak bakmadı :D Makinaya birşey olursa korkusuyla .. Ben de böyle yaptım ama bu da gayet pratik kız ;)

uzunincekivircikk dedi ki...

AA çok orijinal olmuş çok beğendim ellerine sağlık özgecim :))

Junkhead dedi ki...

Sağol canım :) Çok hoş oldu eveeet ;)

Ellie Fashion dedi ki...

ben de çok beğendim rengini. güle güle kullan ^^

Junkhead dedi ki...

Ellie Fashion, teşekkürleeer :)

Yorum Gönder