26 Nisan 2012

Yurtdışı alışverişte gümrük mevzuları

   
   Arkadaşlar,bu konu hakkında halen kafası karışık olan veya habersiz olanlar varsa diye bu postu hazırlamak istedim . Benim de yeni öğrendiğim 1-2 nokta çıktı çünkü biraz önce :) İnternetten yurtdışı alışverişlerini çok seven biri olarak,merak edenlere de yardımcı olmak istedim . Bu konularla ilgili çok soru soruluyor çünkü gerek benim blogum olsun,gerek başka bloglar .. Öncelikle benim bildiklerimi size söyleyeyim . Geçen sene nisan ayı içerisinde, internetten yurtdışı alışverişlerine sınırlamalar getirildi . Kozmetik alımı tamamen yasaklandı . 1 sene içinde, kişi başına en fazla 5 yurtdışı alışveriş hakkımız var ve bu alışverişler arasında en az 2 ay olmalı diye biliyordum . Fakat geçen ay forumdan (itsbeauty) bazı arkadaşların da söylemesiyle, bu 2 ay mevzusunun kaldırıldığını öğrendim . (umarım doğrudur) Bana kalırsa da doğru sanırım, çünkü geçen ay ve bu ay ebay'den 2 alışveriş yaptım . İkisi de sorunsuz geldi arada 2 ay beklemediğim halde ;) Yani sene içerisinde toplam 5 alışveriş hakkımız var . Bu alışverişleri istediğiniz zaman dilimlerinde yapabiliyorsunuz . İster 1 ay içinde 3 alışveriş yapın,ister 4-5 ay arayla 1 alışveriş yapın . Senede 5i geçmeyecek şekilde ayarlayacaksınız işte ;) Diğer konu ise ücret limiti . Geçen sene bu yasa ortaya çıktığında 150 euro limiti vardı ama onu sonrasında 75 euro ya düşürdüler . Ben biraz önceki araştırmama kadar, bunu saf gibi toplam 5 alışveriş limiti 75 euro sanıyordum ! :D Nette bilgi alırken de kimse beni uyarmadı . Biraz önce öğrendim ki,meğerse bu 5 alışverişte,alışveriş başına 75 euro imiş limit ;) Yani 5 kere alışveriş yapıyoruz senede, her bir alışverişimiz 75 euroyu aşmayacak . 75 euroyu aşınca ,fiyat üzerinden bir yüzde ile gümrük vergisini ödüyorsunuz ürünü almak için,ödenmezse de geri yollanıyor ürün . Daha ayrıntılı bilgi için size bir link de vereceğim. Gayet anlaşılır ve net yazmışlar orada . Yani durum budur arkadaşlar . Haa buarada birşeyi daha yeni öğrendim. Hemen paylaşayım . Bu 75 euro limitinin içine kargo ücretleri dahil olmuyormuş ;) Bunu benim gibi bilmeyen bir çok kişi vardı kanımca . Yani alışveriş yaparken kargoyu dahil etmeden hesaplayacaksınız . Alışveriş başına 75 euroyu geçmemek kaydıyla . 
   Daha fazla bilgi için burayı ve burayı okuyabilirsiniz arkadaşlar ;) Bunları tekrar açıklamayı birden kendime görev bildim ve bu postu hazırladım :) Herkese bol alışverişleeer !

6 yorum:

cyborg dedi ki...

Teşekkürler bu yazı için, eminim benim gibi çok kişiye faydası olur=) Kozmetik yasağı kalksa da sınırlı olmasına da razıyım ama şimdilik o iş yaş anlaşılan... Ben yine de küçük bir miktarda alışveriş yapıp şansımı zorlayacağım, bakalım gelecek mi?

mor rimel dedi ki...

Gerçekten hepimizin kafası çok karışıktı. Çok faydalı bir yazı olmuş. Teşekkürler :)

Junkhead dedi ki...

cyborg,faydalı olduğuna sevindim :) Kozmetik yasağı yaş dediğin gibi :/ Bazıları şansını deniyor,pakedi gelen de gelmeyen de oluyormuş. Forumda okuyorsundur sen de ama tabi riske girmemek lazım bence.

mor rimel,sevindim yazının işe yaradığına ;)

NaLaN dedi ki...

selam bende blogger cafeden geldim; banada beklerim:http://mildaylahayat.blogspot.com/ sevgilerr:))

Junkhead dedi ki...

NaLaN, hoşgeldiiin ;)

Çaçaron Blog... dedi ki...

''Blogger Cafe'den geliyorum senide bloğuma beklerim..''

Yorum Gönder