13 Mart 2012

Chewy chocolate chip cookie yaptım :)




  Bu tarifi aylar önce bulup sık kullanılanlara eklemiştim . Yapmak bugüne kısmetmiş :) Daha önce de başka tariflerle 1-2 kez cookie denemem olmuştu ama kakaolu yapmıştım onları . İlk kez sadesini denedim . 1-2 aksilik dışında gayet kıvamında oldular . Damla çikolata az kalmıştı evde,daha fazla koymak lazım normalde . Bir o sorun oldu. Bir de ölçüleri çevirdiğim için şeker konusunda sorun yaşadım . Şekeri fazla olmuş . Tarifte hep kap olarak belirtilmiş ölçüler .. Ee ben de kap neye denk geliyor diye araştırayım dedim, 1 kap 16 yemek kaşığına denk geliyor diye öğrendim . Şeker çok fazla çıkıyordu bu ölçülere göre,ben biraz daha azaltarak koydum ama ona rağmen fazla olmuş . Siz yapmak isterseniz şekerini 1-1,5 su bardağı koyun yeterli olur . Ben bir dahakine öyle yapacağım . Bu cookielerin özelliği ,kıvamlarının sakız gibi (biraz acıbadem kıvamında) olmaları ki zaten "chewy" nin anlamı da buna denk geliyor ;) Haa bir de ben yemek kaşığına alarak koydum parçaları tepsiye,zaten çok yapışkan kıvamlı bir hamur olduğundan kaşıkla koymak en mantıklısı . Ama yemek kaşığıyla koyunca baya bir genişledi keratalar,ilk tepside hepsi bir bütün oldu :D Ayırdım piştikten sonra hepsini .. 2. postada da tatlı kaşığı ile daha ayrık şekilde yerleştirdim . Daha iyi oldular,yani size tavsiyem tatlı kaşığıyla koyun hamur parçalarını ;)








10 yorum:

aynadakikedi dedi ki...

itsbeauty kızları olarak ne kaa hamaratız yahuu =P ellerine sağlık canımı tatlı bişiler çektirdin valla ne yesem diye düşünüyom

alice dedi ki...

çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık ;)

Küçük Şeyler dedi ki...

bende yaparim bende yaparim :D hemen not aliyorum!

Sevgiler canim

Junkhead dedi ki...

kedicim evet valla işimize gelirse hamaratız,canımız çekerse :P hahaa :)

alice, teşekkürler canım ;) Al bi ısırık çekinme :D

Küçük Şeyler, yap canım yap ;)

Buarada kızlar malzemeleri direk yemek kaşığıyla karıştırdım,tarifte de öyleydi . Hiiç mikserle falan uğraşmayın yani,hamurun hazırlanışı falan en fazla 20 dk.diyim size . Tarifte pişme süresi 8-10 diyor ama ben 20-25 dk. tuttum,onu da ayarlarsınız yaparsanız ;)

makeupwithstyle dedi ki...

Canım benim de bir tane chocolate chip cookie tarifim var, bende yabancı bir siteden bulmuştum...3 saat mutfak tartısı ile uğraşmıştım ölçüleri tutsun diye ama süper bir kurabiye olmuştu, böyle kocaman ve yumuşak :) Bu tarifi de deneyeceğim, şimdi yanında olsalardı kapardım bir tane :)

Junkhead dedi ki...

Hehehh canım evet o ölçü işi bende de komik oldu yav :D 1 kapın karşılığı 16 yemek kaşığı yazıyor baktığım yerde . Şeker 32 yemek kaşığına denk geldi ,amanııın dedim bu ne :S Yani 4-5 su bardağı şeker çıktı hahahh,ben tabi azalttım onu 2 bardak koydum sanırım ama yine çok şekerli olmuş. 1 bardak kafi bence ;)

zeys dedi ki...

İnanilmaz gorunuyo bnlar cok fena cnm cekti gece gece..bloguma da beklerim bu arada:)

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

Junkhead dedi ki...

zeys,çok teşekkürleer ;) Valla aile halkı da pek sevdi ehehh .. Tam "chewy" olmuşlar yani :D Bloguna geliyorum :)

dofa dofa dedi ki...

afiyet olsun. ben de aldım tarifi hehe. :)

Junkhead dedi ki...

dofacım,sağol :))

Yorum Gönder