05 Şubat 2011

Mutfakta pastane ortamı :))

   Dün akşam ara ara yaptığım gibi yine internetten yemek-tatlı tariflerine bakıyordum . Normalde pek bişeyler yaptığım söylenemez ama netten tariflere bakarken her seferinde yapasım gelir,bir heves bir gaz gelir ki anlatamam :) Akşam akşam uzun araştırmalarım sonucu 2 tane tarif seçtim,ve geçtim mutfağa ... Buradaki keki içindeki malzemeleri biraz değiştirerek,buradaki biscottiyi yaptım bir de :) Biscottiyi ilk kez yaptım,hatta google'a biscotti yazıp çıkan fotolara bakarsanız elbet benim gibi hatırlayanlar olacaktır . Ben çocukken yıllaaaaar önce annemler misafir geleceği zamanlar falan alırdı bu biscottilerden,tabi o zamanlar bunun adının biscotti olduğunu bilmiyorduk.Unlu mamüllerden alırlardı antepfıstıklı üzümlü sade olanlarından. Böyle kıtır kıtır değişik bir kıvamı olurdu . Dün de tesadüfen bu biscotti tarifini görünce,"aaa ben bunu biliyorum! bunun adı biscotti miymiş :)" dedim . Tamam dedim bunu da yapayım kekten sonra :D Yapılışı da gayet kolay ve zahmetsiz,bir o kadar da zevkli,tavsiye ederim . Ama gel gör ki benim biscottilerin şekli biraz farklı oldu,çünkü keserken içleri henüz yumuşaktı,o yüzden düz düz kesilmediler. Ama şekilleri tatlarını değiştirmedi,harika oldular ! Acıbadem kurabiyesinin kakaolu ve fındıklısını hayal edin,ama ondan 10 kat daha güzel farklı bir lezzet ;) Aile halkı da bayıldı .. Bu biscottileri istedğiniz malzemeyle yapabiliyorsunuz,ister içine fıstık katın,ister üzüm,kayısı ya da meyve ;) Ben ceviz ve fındık kırıntısı kattım,1 yemek kaşığı da kakao koydum ama daha az koyarsanız,şekeri de biraz azaltırsanız daha iyi olacaktır. Benimki hem kakao,hem şekerden dolayı baya tatlı olmuş da :







6 yorum:

makeupwithstyle dedi ki...

Ooh afiyet olsun tatlım! Bende çok severim kek - muffin-kurabiye vs vs gibi şeyler yapmayı :) Hem yapması zevkli hem de yemesi :)

Junkhead dedi ki...

Sağol canım :) Buyur sen de bak tadına :P Valla yapması daha zevkli diyip işin içinden çıkayım mı acabaaa :D Yemesi de zevkli ama az yemesi tabi hehehh... Bak bu biscottiyi öneririm,süper bişey oluyor ya bayılırsın !

happysky dedi ki...

ohh ellerine sağlık canım çekti :)

Junkhead dedi ki...

Sağol canım :))

makeupwithstyle dedi ki...

Biscotti'yi mutlaka deneyeceğim canım, bana iyi fikir verdin :) Mmmm iyi olacağına eminim zaten! tatlı'ya karşı koyamıyorum ne yazık ki :(

Junkhead dedi ki...

Dene valla canım ;) İlle de kakaolu fındık fıstıklı yapmana gerek yok hem,daha hafif olması için sade yapıp içine istediğin meyvelerden katabilirsin :)

Yorum Gönder